הכל התחיל בכך שחיפשתי את עצמי.

המסע שלי כמדען חברה התחיל כשהצהרתי להורי ולמשפחתי בשנה האחרונה בתיכון שאני הולך לקולג' כדי להיות... כן ניחשתם נכון... דוקטור!

 

8 שנים מאוחר יותר, כאשר השגתי את התואר הראשון שלי בפסיכולוגיה (לא צוחק)... זה הפך לאחד המסעות היקרים אך מספקים בחיי.

 

מדעי החברה הוא ייחודי, מהנה ומעניין מכיוון שהוא עוסק בכל ההיבטים של אינטראקציה אנושית, ולא אנושית. איך אנחנו חושבים, מרגישים ומבינים את העולם שסביבנו. הגורמים הפנימיים והחיצוניים שמעצבים כמעט כל החלטה שאנו מקבלים ופעולה שאנו נוקטים.

 

בזמן שעברתי את 3 וחצי השנים הראשונות בקולג' כסטודנט טרום רפואה שלוקח שיעורי ביולוגיה, כימיה ופיזיקה, באמת הסתבכתי בעובדות והנתונים הארציים והאינסופיים שיש לשנן. אל תבינו אותי לא נכון, אני באמת אוהב ביולוגיה, אבל רציתי יותר מהניסיון שלי בקולג' (ובסופו של דבר מהקריירה ארוכת הטווח שלי) מאשר ללמוד את הסיווג ושם המין של כלנית הים. אז, עם התחושות המקבילות של חוסר שביעות רצון קלה ותמיכה מלאה מהמשפחה שלי, עשיתי 180 ופניתי את לימודי לפסיכולוגיה. https://www.facebook.com/tal.kanev כל זה בברכות הוריי, ולזכותם הנצחית (ללא משחק מילים), בכספם.

 

למה פסיכולוגיה אתם שואלים?

מה יש בפסיכולוגיה שכל כך ייחודי ומעניין?

ישנן 3 סיבות עיקריות.

  1. ניתן ליישם פסיכולוגיה בקלות על "קטגוריות" ו"קריירות" מגוונות.

 

פסיכולוגיה היא הרבה יותר מאשר טיפול בבעיות נפשיות כפסיכיאטר, היועץ נישואין, או הובלת טיפול קבוצתי בהתמכרויות. למרות שאלו אפשרויות קריירה טובות ומתגמלות מאוד שדרושות מאוד, הפסיכולוגיה מגלמת כל כך הרבה יותר עבור כל כך הרבה אנשים אחרים.

 

פסיכולוגיה היא בסופו של דבר חיפוש מתמיד ויצירתי אחר ההבנה של האופן שבו אנשים מתקשרים עם העולם שסביבם, ומדוע הם מושפעים באופן ייחודי מאנשים, מסביבות, מצבים ונסיבות ספציפיים. אם זה לא מספיק כיף, אז אתה גם יכול להעריך ולנתח את הממצאים והתוצאות שנצפו מאותם אינטראקציות והשפעות. כבונוס נוסף, לאחר מכן תוכל ליישם פתרונות ושיפורים חדשניים על התרחשויות עתידיות דומות כדי לעזור ליצור ולנהל תוצאות חדשות ומשופרות.

 

כל התפקידים הללו של מגמת פסיכולוגיה, או מומחה לפסיכולוגיה, יכולים להתבצע בהרבה קריירות נהדרות ומרגשות שמתפרשות כמעט על כל החלקים המשמעותיים של החברה.

 

דוגמאות כוללות הפיכתם לאנשי מקצוע כמו אנליסט, איש מכירות פרסום, שחקן, בקר תעבורה אווירי, מנהל, מפקח, סוכן נדל"ן, שוטר, בלש, חוקר, שוטר, פסיכולוג תעשייתי-ארגוני, עורך דין, מנהל שיווק, טכנאי בריאות תעסוקתית, מומחה ליחסי ציבור, פוליטיקאי, צלם, יועץ אבטחה, מורה, יזם, סופר, סופר, כתב, חוקר, יועץ בית ספר, פסיכולוג משפטי, פסיכולוג ספורט, סוכן ספורט, פסיכולוג בית ספר ומנהל שירותי בריאות, אם להזכיר כמה.

 

לא רק שהפסיכולוגיה יכולה להוביל לקריירה מעניינת ומתגמלת, אלא שאתה גם יכול להפוך לאדם מעניין יותר.

  1. פסיכולוגיה עוזרת להפוך אדם לאדם מעוגל היטב ומותאם היטב.

לאחר השגת תואר בפסיכולוגיה, אתה צובר כמה מיומנויות חיוניות מאוד בתקשורת, חשיבה, פתרון בעיות, הבנת נקודות מבט שונות ומגוונות, כתיבה, מחקר, ניתוח מידע מעמיק, מנהיגות, מוטיבציה, השפעה, הכשרה, ובוודאי הבנה של בעיות רבות ושונות של בריאות הנפש המתרחשות בעולם של היום.

 

זה מתרחש בהתבסס על הנושא הרחב שמכוסה על ידי הפסיכולוגיה.

המגוון הוא תבלין הפסיכולוגיה אחרי הכל.

והנה כמה דוגמאות מעניינות:

לומד פסיכולוגיה, איש מקצוע או מומחה עשוי להיות מסוגל...

 

להבין את הקריטריונים האבחוניים לדאגות לבריאות הנפש בפסיכולוגיה חריגה, להחיל מצבים רגשיים על כושר גופני בפסיכולוגיית הבריאות, לגלות מה מניע אדם לקנות מוצר אחד על פני אחר בהתנהגות צרכנים, ליצור דרכים חדשות לשיפור ביצועי העבודה במיליוני דולרים. חברה בפסיכולוגיה תעשייתית-ארגונית, תחקור ותנתח אם וכיצד שיטת הוראה חדשה משפרת את שיעורי הגמר בתיכון באמצעות פסיכולוגיית למידה וקוגניציה, בנה את הסקר הבא עבור מועמד פוליטי עם עיצוב מחקר כמותי, או תשפיע על חבר לתמיד להלוות לך כסף כשאתה מבקש זאת באמצעות פסיכולוגיה חברתית.

 

אבל זה לא יכול להיות הכל בגללך, נכון?

  1. הפסיכולוגיה מאפשרת לאדם באמת לעזור לאחרים.

עם ידע רב באה הבנה גדולה. כשמישהו יכול לקחת צעד אחורה מה"חיים" ולהבין איך או למה אחרים מתנהגים בצורה מסוימת, או מרגישים משהו שונה, או אומרים דברים ספציפיים ברגעים ספציפיים בזמן, אז אתה חמישה צעדים לפני מגמות הביולוגיה כשאתה מסיים את הלימודים. הכל בצחוק בצד. אז אתה יכול להזדהות, להזדהות ולעזור לאחרים להבין את העולם סביבם. פסיכולוגיה עוזרת לך להפוך לסוג של עוזר מקצועי יומיומי.

 

בהתבסס על הרצף הגדול של מקצועות הפסיכולוגיה המכסה, האנשים העוסקים בתחום זה, או במגמה, מצוידים במיוחד כדי לשמש כמקשר בין העולם היומיומי לבין אנשים רגילים. למומחים לפסיכולוגיה יש את היכולת למזג תוכניות תיאורטיות לשימושים מעשיים. הם יכולים להפוך ממצאי מחקר מדעיים לפתרונות יישומיים. הם יכולים לנתח מידע מורכב שנאסף מסוכנות ממשלתית ולספק תשובות "שולחן מטבח" למשפחה בת ארבע נפשות. הכל לטובתם הגדולה יותר של אחרים. לא משנה אם אתה שקוע במסגרות רבות ושונות, בין המקצועות השונים בתכלית, עובד עבור אוכלוסייה מגוונת מאוד; מומחה לפסיכולוגיה הוא מעמד נדיר של אנשים שיכול באמת לעשות שינוי משמעותי עבור אנשים רבים.

 

אז אני אגיד את זה שוב, שיחררתי את עצמי מלשנן את ההבדל בין רדיוס לאולנה... ולתפקידי הנוכחי כיועץ למדעי החברה עוזר לאחרים במחקר אקדמי חשוב, יצירת מאמרים, עיצוב מחקר, גיבוש תזה , חקירת רקע, סקרים וכתיבת דוחות, כדי לציין כמה. ואני חייב את זה לעובדה שאחד השגרירים הטובים ביותר למדעי החברה הוא הפסיכולוגיה.

 

אגב, כל זה התאפשר על ידי הרחבת האהבה שלי לפסיכולוגיה ומדעי החברה ללימוד והשגת תארים מתקדמים ברמות מאסטר ודוקטורט הכוללים נושאים כמו סוציולוגיה, קרימינולוגיה, משפט פלילי, מנהיגות, ניתוח ותקשורת.